Upravljanje ljudskim potencijalima zahtjevna je menadžerska funkcija. Zahtjeva stručno znanje i od iznimne je važnosti za uspješno funkcioniranje svakog poduzeća.
Upravljanje ljudskim potencijalima postalo je jedna od vodećih preokupacija suvremenih menadžera i organizacija. Sve veći broj organizacija svoju konkurentsku prednost temelji na načinu pribavljanja, selekcije, motiviranja nagrađivanja, napredovanja, razvoja i obrazovanja svojih zaposlenika. Kvalitetno i stručno upravljanje ljudskim potencijalima sastavni je dio imidža organizacije. Vrijednost organizacije više se ne izražava samo u godišnjoj dobiti i ostalim financijskim pokazateljima već i u kvaliteti svojih zaposlenika. Riječ je dakako o širokom spektru aktivnosti koje postaju poluga pomoću koje menadžeri djeluju na svoje zaposlenike i u konačnici na sve veću i bolju konkurentnost svoje tvrtke. Uspjeh organizacije mora biti povezan sa zaposlenicima. Za djelotvorno upravljanje ljudskim potencijalima zainteresirane su i mnogobrojne interesne skupine koje su na različite načine povezane s određenom tvrtkom.
Upravljanje ljudskim potencijalima uključuje nekoliko najvažnijih procesa. Središnji dio upravljanja ljudskim potencijalima je pribavljanje zaposlenika odnosno zapošljavanje, zatim praćenje tržišta rada, provođenje i upravljanje promjenama te permanentna izobrazba uz pomoć stručnih usavršavanja i seminara. Procjena radnog učinka, nagrađivanje zaposlenika i motivacija također su sastavni dio upravljanja ljudskim potencijalima i najvažniji segment poboljšanja radnih uvjeta.
Ljudski potencijali su ključ stvaranja novih ekonomskih vrijednosti napose na našem tržištu. Tehnologija i profit ne mogu zamijeniti neprocijenjivu vrijednost ljudskih potencijala. Povećanje tržišnog udjela ne temelji se samo na kapitalu. Strategija upravljanja ljudskim potencijalima uvelike ovisi i o kulturološkom okruženju i tradiciji pojedine zemlje. Vodeće hrvatske tvrtke i novi inovativni poduzetnici svjesni su novih tendencija i u području ljudskih potencijala. Novac nije jedina motivacija zaposlenika. Zaposleniku se pristupa sa sofisticiranim i kompleksnim motivacijskim metodama. Timski rad, poštovanje, inovativnost, odanost, samo su neki atributi bez kojih je nemoguće graditi konkurentnost. Ljudski potencijali uključuju zaposlenike u odlučivanje kojim se kreira politika tvrtke.
Pomaci koji su se dogodili u posljednjih nekoliko godina u hrvatskom gospodarstvu svjedoče o jačoj svjesti kvalitetnije organizacije ljudskih potencijala u svim našim tvrtkama. Lovci na talente, privatni konzultanti, agencije i škole koje educiraju i usavršavaju stručnjake na području ljudskih potencijala dokaz su sve većih ulaganja u sektor ljudskih potencijala. Poduzetnička eksplozija postala je sastavni dio i našeg gospodarstva. Poduzetnici odlučuju između dvije solucije, ljudske resurse organizirati sami ili tražiti uslugu agencije. U svakom slučaju planiranje ljudskih potencijala mora biti neposredno vezano uz strategiju, viziju i misiju tvrtke.
tekst preuzet sa: Poslovna izvrsnost d.o.o.
3 comments:
Ljudski potencijali najvredniji su resurs svakog poduzeća.
Krajnje je vrijeme da se to uoči i u našoj zemlji.
Da, definitivno je krajnje vrijeme. Bližimo se ulasku u Europsku uniju, a to može biti kobno za većinu naših poduzeća koja nisu spremna.
Ljudski potencijali su ključ uspjeha svakog poduzeća...u poboljšanja vezana uz kadrove uvijek se treba dodatno ulagati!
Objavi komentar