petak, 15. travnja 2011.

"Diversity in the world is a basic characteristic of human society, and also the key condition for a lively and dynamic world as we see today..."

Današnje vlade, organizacije i poduzeća sve se više i više uključuju u globalni scenario. Više nismo ograničeni granicama ili udaljenošću te kao rezultat globalizacije dolazi do temeljnih promjena u pitanjima tko smo, gdje smo i zašto poslujemo. Ljudi koji čine te organizacije čvrstima - od radnika, do šefova prema dobavljačima sve su više smješteni na udaljenim lokacijama u inozemstvu ili su izvučeni iz bogate mješavine kulturnih sredina. Potrebe za učinkovitom i jasnom interkulturnom komunikacijom i kvalitetnim upravljanjem raznolikošću postaju ključ uspjeha u današnjem globaliziranom poslovnom svijetu.

Ukratko, ima mnogo definicija interkulturalne komunikacije, ali temeljna se ogleda u tome kako ljudi, različitih kultura ili nacionalnosti, nastoje komunicirati ili surađivati. Početni ciljevi interkulturalne komunikacija su uspostaviti i razumjeti kako se ljudi iz različitih kulturnih sredina ponašaju, kako misle ili rade. Nakon što je to shvaćeno, moguće je pomoći ljudima prevladati interkulturalne razlike i napraviti bolju i ugodniju radnu okolinu. U kontekstu globaliziranog poslovanja ili globalne organizacije, interkulturna komunikacija promatra kako ljudi komuniciraju (verbalno i neverbalno), promatra njihov zajednički rad, pridržavanje rokova, pregovaranja, susrete, izgrađivanje odnosa, itd. Sve navedeno tvrtke različitih kulturnih struktura i tvrtke koje žele uspješno trgovati u inozemstvu trebaju uzeti u obzir i pridodavati značaj. U oba slučaja, ako menadžeri nisu svjesni kako najbolje uskladiti razlike i potaknuti stvaranje pozitivne atmosfere, može doći do loše obavljenog posla i izgubljenih poslovnih suradnji. Da bi menadžeri uspješno promicali interkulturalne sadržaje i vrednote neophodne su, osim stručnih (profesionalnih) i osobne kompetencije - kognitivne, emocionalne i ponašajne. Menadžeri prvenstveno trebaju biti sposobni iznjeti vlastita stajališta na transparentan način, kao i imati razumijevanja za druga razmišljanja i načine ponašanja. Ako su to usvojili, tada su dovoljno kompetentni da potiču druge u organizaciji na isto te da poduzeće ostvari interkulturalnu kompetenciju. Interkulturalna kompetencija je sposobnost uspješne komunikacije sa ljudima drugih kultura. Jednom kada je ona postignuta u poduzeću, ono, ne samo da je interkulturalno kompetentno, već ostvaruje i konkurentnu prednost u odnosu na svoje suparnike.

0 comments:

Objavi komentar