subota, 16. travnja 2011.

Razvoj ljudskih potencijala u hrvatskom poduzetničkom okruženju

Upravljanje ljudskim potencijalima zahtjevna je menadžerska funkcija. Zahtjeva stručno znanje i od iznimne je važnosti za uspješno funkcioniranje svakog poduzeća.
 
Upravljanje ljudskim potencijalima postalo je jedna od vodećih preokupacija suvremenih menadžera i organizacija. Sve veći broj organizacija svoju konkurentsku prednost temelji na načinu pribavljanja, selekcije, motiviranja nagrađivanja, napredovanja, razvoja i obrazovanja svojih zaposlenika. Kvalitetno i stručno upravljanje ljudskim potencijalima sastavni je dio imidža organizacije. Vrijednost organizacije više se ne izražava samo u godišnjoj dobiti i ostalim financijskim pokazateljima već i u kvaliteti svojih zaposlenika. Riječ je dakako o širokom spektru aktivnosti koje postaju poluga pomoću koje menadžeri djeluju na svoje zaposlenike i u konačnici na sve veću i bolju konkurentnost svoje tvrtke. Uspjeh organizacije mora biti povezan sa zaposlenicima. Za djelotvorno upravljanje ljudskim potencijalima zainteresirane su i mnogobrojne interesne skupine koje su na različite načine povezane s određenom tvrtkom. 
Upravljanje ljudskim potencijalima uključuje nekoliko najvažnijih procesa. Središnji dio upravljanja ljudskim potencijalima je pribavljanje zaposlenika odnosno zapošljavanje, zatim praćenje tržišta rada, provođenje i upravljanje promjenama te permanentna izobrazba uz pomoć stručnih usavršavanja i seminara. Procjena radnog učinka, nagrađivanje zaposlenika i motivacija također su sastavni dio upravljanja ljudskim potencijalima i najvažniji segment poboljšanja radnih uvjeta. 



Ljudski potencijali su ključ stvaranja novih ekonomskih vrijednosti napose na našem tržištu. Tehnologija i profit ne mogu zamijeniti neprocijenjivu vrijednost ljudskih potencijala. Povećanje tržišnog udjela ne temelji se samo na kapitalu. Strategija upravljanja ljudskim potencijalima uvelike ovisi i o kulturološkom okruženju i tradiciji pojedine zemlje. Vodeće hrvatske tvrtke i novi inovativni poduzetnici svjesni su novih tendencija i u području ljudskih potencijala. Novac nije jedina motivacija zaposlenika. Zaposleniku se pristupa sa sofisticiranim i kompleksnim motivacijskim metodama. Timski rad, poštovanje, inovativnost, odanost, samo su neki atributi bez kojih je nemoguće graditi konkurentnost. Ljudski potencijali uključuju zaposlenike u odlučivanje kojim se kreira politika tvrtke. 
Pomaci koji su se dogodili u posljednjih nekoliko godina u hrvatskom gospodarstvu svjedoče o jačoj svjesti kvalitetnije organizacije ljudskih potencijala u svim našim tvrtkama. Lovci na talente, privatni konzultanti, agencije i škole koje educiraju i usavršavaju stručnjake na području ljudskih potencijala dokaz su sve većih ulaganja u sektor ljudskih potencijala. Poduzetnička eksplozija postala je sastavni dio i našeg gospodarstva. Poduzetnici odlučuju između dvije solucije, ljudske resurse organizirati sami ili tražiti uslugu agencije. U svakom slučaju planiranje ljudskih potencijala mora biti neposredno vezano uz strategiju, viziju i misiju tvrtke.

tekst preuzet sa: Poslovna izvrsnost d.o.o.

3 comments:

Unknown kaže...

Ljudski potencijali najvredniji su resurs svakog poduzeća.
Krajnje je vrijeme da se to uoči i u našoj zemlji.

Marija Dražić kaže...

Da, definitivno je krajnje vrijeme. Bližimo se ulasku u Europsku uniju, a to može biti kobno za većinu naših poduzeća koja nisu spremna.

Iva Soldo kaže...

Ljudski potencijali su ključ uspjeha svakog poduzeća...u poboljšanja vezana uz kadrove uvijek se treba dodatno ulagati!

Objavi komentar